Для більшості українців розрахунок житлової субсидії на опалювальний сезон 2026–2027 років проведуть автоматично. Також автоматично перерахують виплати домогосподарствам, у яких у неопалювальний період розмір субсидії становив 0 грн.
Про це пише Файне місто з посиланням на Пенсійний фонд України.
Розмір субсидії розраховують індивідуально — з урахуванням складу домогосподарства, доходів його членів, переліку та вартості житлово-комунальних послуг.
Опалювальний сезон для розрахунку субсидії триватиме з 16 жовтня 2026 року до 15 квітня 2027 року включно.
Які доходи враховують?
Для розрахунку субсидії на опалювальний сезон 2026–2027 років беруть доходи за I та II квартали 2026 року. Для пенсіонерів враховується нарахована пенсія за серпень 2026 року.
Кому потрібно звернутися за субсидією?
Подати заяву мають:
- ті, хто хоче отримати субсидію вперше;
- отримувачі субсидії, у яких станом на 1 жовтня змінився склад зареєстрованих осіб, склад сім’ї або перелік комунальних послуг;
- люди, яким раніше не призначили субсидію через борги за комунальні послуги, але які вже погасили заборгованість, уклали договір реструктуризації або оскаржили борг у суді.
Для призначення субсидії необхідно подати заяву та декларацію. За потреби можуть знадобитися додаткові документи — зокрема договір оренди житла, документ про реструктуризацію боргу або довідка ВПО.
Документи можна подати особисто в сервісному центрі Пенсійного фонду, поштою або онлайн через вебпортал чи мобільний застосунок Пенсійного фонду. Також це можна зробити через ЦНАП, уповноважених представників громад або портал «Дія».
Важливо: якщо документи подати з 1 жовтня до 30 листопада включно, субсидію призначать з початку опалювального періоду — з 1 жовтня. Якщо звернутися пізніше — виплату призначать з місяця звернення.
